عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 22 شهريور 1392
بازدید : 689
نویسنده : Bax pabedana 6&8

مخفی کردن درایو‌های رایانه به روشی متفاوت + آموزش

شاید از جمله کاربرانی باشید که بخواهید، بخشی از اطلاعات مهم سیستم خود را از دید سایر کاربران یا دوستان مخفی نگاه دارید. روش‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد. اما استفاده از بعضی از روش‌ها ایمن نیستند. در این مطلب با روشی آشنا خواهیم شد که علاوه بر امنیت و سادگی، نیازمند نرم‌افزار جانبی دیگری نیست.
شاید از جمله کاربرانی باشید که بخواهید، بخشی از اطلاعات مهم سیستم خود را از دید سایر کاربران یا دوستان مخفی نگاه دارید. روش‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد. اما استفاده از بعضی از روش‌ها ایمن نیستند. در این مطلب با روشی آشنا خواهیم شد که علاوه بر امنیت و سادگی، نیازمند نرم‌افزار جانبی دیگری نیست.

به کمک این روش می‌توان تمام درایوها را از دید سایرین مخفی کرد. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: وارد حساب کاربری ادمین (Administrator) بشوید.

گام دوم: در منوی استارت عبارت Run را تایپ کرده و CMD را اجرا کنید.

گام سوم: حالا عبارت «diskpart» را تایپ کرده و اینتر کنید.

گام چهارم: پس از چند ثانیه، ابزار Disk Part نمایش داده می‌شود.

گام پنجم: در این مرحله عبارت «list volume» را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید.

گام ششم: اکنون باید شماره درایوی که می‌خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید. شماره درایو در واقع، اندیس (Index) آن درایو محسوب می شود. برای مثال اگر می‌خواهید درایو D را مخفی کنید، مشابه آنچه در تصویر زیر آمده، عبارت «select volume 1» را تایپ می‌کنیم.

گام هفتم: حالا عبارت «remove letter d» را تایپ کرده و اینتر کنید.

گام هشتم: پنجره کامند (CMD) را بسته و My Computer را چک کنید. از درایو D اثری نخواهید دید.

تمام! اگر خواستید درایو مخفی، نمایش داده شود، گام‌های بالا را مجدداً و از ابتدا دنبال کنید و در گام هفتم عبارت «assign letter=D» را تایپ کنید. سپس پنجره CMD را بسته و My Computer را چک کنید. این ترفند ایمن، آسان و کاربردی است.

اگر از کاربران ویندوز ۸ هستید هم حتما نگاهی به Disk Management سیستم‌عامل خود بیاندازید، تا با امکانات فراوان آن آشنا شوید.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
تاریخ : سه شنبه 1 اسفند 1391
بازدید : 233
نویسنده : Bax pabedana 6&8

یکی از مشکلات رایج در ارتباط با امنیت در ویندوز ۷ بازیابی مجدد رمز فراموش شده و عبور کردن از پسورد فعلی ویندوز است،در ادامه روشی بسیار آسان و بدون نیاز به نرم افزار را معرفی میکنیم.
 

  www.pabedana.lxb.ir


شما برای اینکار فقط نیاز یک سی دی ویندوز ۷ دارید،ابتدا DVD ویندوز را در داخل درایو سیستم خود قرار دهید و سیستم خود را از روی DVD بوت کنید.پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، در پایین پنجره گزینه Repair your computer را انتخاب کنید.
 


سپس در پنجره بعدی گزینه Command Prompt را از پایین انتخاب کنید.



پس از باز شدن پنجره cmd ما نیاز داریم از فایلی را که قرار است برای ورود به ویندوز دستکاری کنیم در محلی دیگری بکاپ بگیریم.برای اینکار دستور زیر را تایپ کنید:
 

copy c:windowssystem32sethc.exe c:


حلا فقط کافیست فایل اجرایی cmd را کپی کنیم،برای اینکار دستور زیر را تایپ کنید:
 

copy c:windowssystem32cmd.exe c:windowssystem32sethc.exe

سیستم خود را ریستارت کنید و بگذارید به صورت عادی ویندوز لود شود.
زمانی که صفحه خوش آمد گویی و در خواست پسورد را مشاهد کردید دکمه Shift کیبورد را ۵ بار فشار دهید تا پنجره command prompt در حالت administrator نمایش داده شود



حال زمان عوض کردن پسورد ویندوز است،دستور زیر را تایپ کنید:
 

net user geek MyNewPassword
توجه:به جای geek باید نام کاربری و یندوز خود و به جای MyNewPassword پسورد جدیدی را که میخواهید جایگزین پسورد فعلی شود تایپ کنید.


اکنون میتوانید با پسورد جدید براحتی وارد ویندوز شوید.
در آخر باید فایل اصلی sethc.exe را که از آن بکاپ گرفته ایم را جایگزین فایل فعلی کنیم.کافیست دوباره سیستم خود را از سی دی وی ویندوز بوت کنید و زمانی که بعد از قسمت Repair your computer پنجره cmd نمایش داده شد دستور زیر را برای جایگزینی تایپ کنید:
 

copy c:sethc.exe c:windowssystem32sethc.exe
در آخر سیتم خود را ریستارت کنید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
تاریخ : سه شنبه 1 اسفند 1391
بازدید : 236
نویسنده : Bax pabedana 6&8

 

پسورد ویندوز XP خود را فراموش کرده ام، چه کار کنم؟ (دو راه حل مبتدی و دو راه حل حرفه‌ای)


فراموش کردن پسورد ویندوز XP یکی از اتفاقاتی است که برای خیلی‌ها می‌افتد! همین الان یکی از دوستان تماس گرفت و راه چاره برای این کار خواست و این، دلیلی برای نوشتن این راهنما شد.

ابتدا یک نکته:

منظور از پسورد ویندوز، همان پسوردی است که در محیط آبی رنگ دقیقاً قبل از ورود به ویندوز از شما سؤال می‌شود. (تصویر شماره یک)
اگر شما پسورد ورودی کامپیوتر یا System Password را فراموش کرده‌اید، برای حذف آن، فقط کافی است درب کیس خودتان را باز کنید و باطری روی مادربورد (Motherboard) را در بیاورید و دوباره جای خود بگذارید، همین! با این کار، تنظیمات CMOS سیستم شما در اصطلاح ریست می‌شود و پسورد آن حذف می‌شود.
اما پسورد ویندوز با این کار حذف نمی‌شود. برای حذف آن این مقاله را دنبال کنید.

http://tutorials.aftab.cc/windows/windows_xp_password/win-password.jpg

راه اول:

یک راه ساده وجود دارد که به شانس شما بستگی دارد و به اینکه خودتان یا کسی که ویندوز را نصب کرده است، در بخش تعریف پسورد برای مدیر سیستم، یعنی Administrator، پسوردی تعریف نکرده باشد. (در اکثر مواقع این راه جواب می‌دهد)

برای آزمایش این راه، کامپیوتر خود را روشن کنید و بگذارید به جایی برسد که از شما پسورد خواسته می‌شود. در این بخش، کلیدهای Ctrl و Alt را نگه دارید و کلید Delete را دو بار پشت سر هم فشار دهید.
با این کار، یک پنجره باز می‌شود که دو فیلد دارد.
در فیلد اول، تایپ کنید: Administrator
فیلد پسورد را خالی بگذارید و کلید Enter را فشار دهید.

اگر خوش شانس باشید، الان به عنوان مدیر کل سیستم، وارد ویندوز شده‌اید! حالا می‌توانید پسورد تمام کاربران ویندوز را حذف کنید یا تغییر دهید.

برای این کار، از منوی Start روی Control Panel کلیک کنید و سپس وارد بخش User Accounts شوید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، حساب کاربری خودتان را که موقع ورود پسورد می‌بنید انتخاب کنید (مثلاً در تصویر بالا، من پسورد حساب کاربری Leopard را فراموش کرده‌ام، پس روی آن کلیک می‌کنم)

در صفحه بعد، روی Remove Password کلیک کنید تا پسورد این حساب کاربری حذف شود! حالا ویندوز را ریست کنید و بدون پسورد وارد ویندوزتان شوید.
اگر نیاز داشتید، دوباره از همین مسیر برای حساب کاربری خودتان پسورد تعریف کنید (Create Password) اما حواستان باشد که این بار فراموشش نکنید!!!

توجه: از این ترفند برای نفوذ به همه ویندوزها می‌توانید استفاده کنید و خرابکاری هم کنید!!
توجه دوم: اینکه گفتم خرابکاری، باید متوجه شده باشید که اگر روی Administrator کامپیوتر شما پسوردی وجود ندارد، پس فکر نکنید که خیلی ویندوزتان امن است!! همه با همین ترفند ساده می‌توانند شما را نابود کنند!!

راه دوم:

راه دوم برای حالتی است که Administrator هم پسورد داشته باشد و شما با ترفند اول نتوانید وارد حساب مدیریت کل سیستم شوید.
در این حالت، کامپیوتر خود را روشن کنید و به محض اینکه ویندوز XP قصد لود شدن دارد، کلید F8 را فشار دهید تا یک منو شامل چند گزینه مشاهده کنید. (بهتر است به محض روشن شدن کامپیوتر همینطور کلید F8 را بزنید که دیر نشود)

در این منو، با کیبورد، گزینه Safe Mode را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید تا با این وضعیت، وارد ویندوز شوید.

بعد از اینکه وارد ویندوز شدید می‌توانید پسورد حساب‌های کاربری را حذف کنید:
برای این کار، از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید.
متن زیر را در کادر این پنجره باز کنید و Enter را فشار دهید:

Control userpasswords2

با این کار، پنجره User Accounts باز خواهد شد. خیلی راحت، حساب کاربری‌ای را که پسوردش را فراموش کرده‌اید، انتخاب و در صفحه بعد، روی Reset Password کلیک کنید. هیچ پسوردی وارد نکنید و OK را کلیک کنید. از این پس باید بتوانید بدون پسورد وارد حساب کاربری خود شوید.

راه حل‌های حرفه‌ای تر برای حرفه‌ای‌ترها:

راه حل‌ها و نکاتی برای افراد حرفه‌ای‌تر وجود دارد که آن‌ها را در قایل متنی زیر می‌توانید بخوانید. دانلودش کنید:

 

خوب، امیدوارم مشکلی وجود نداشته باشد، اما اگر سؤال یا مشکلی در این رابطه داشتید، در انجمن‌های گفتگو و یا در بخش نظرات همین آموزش مطرح کنید تا پیگیری شود.

موفق باشید؛

عبدالله شهرکی



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1391
بازدید : 344
نویسنده : Bax pabedana 6&8
چطور منوی Send To ویندوز 8 را سفارشی کنیم؟
 

منوی Send To در ویندوز به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی فایل‌های خود را به قسمت‌های که بیشتر با آن‌ها سر و کار دارد، ارسال نماید. به عنوان مثال از طریق این منو می‌توانید به سادگی فایل مورد نظر خود را به روی دسکتاپ منتقل نموده یا آن را به حافظه خارجی کپی کنید. اما نحوه ویرایش آیتم‌های موجود در منوی Send To با ویندوز 7 متفاوت است، به همین دلیل در ادامه روش بسیار ساده‌ای را برای ویرایش این آیتم‌ها آموزش می‌دهیم.

شما می‌توانید فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را به منوی Send To بیفزاید. به عنوان مثال اگر برنامه فوتوشاپ را به این لیست اضافه کنید به راحتی می‌توانید فایل مورد نظر خود را از طریق کلیک راست برروی فایل و آیتم‌های موجود در منوی Send To انجام دهید.

اگر شما قصد دارید تا فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را به منوی Send To بیافزایید تنها کافسیت کلیدهای ترکیبی Win+R را فشرده و در Run عبارت زیر را اجرا کنید:

Shell:sendto

در این حالت یک فولدر برای شما نمایش داده می‌شود. این دستور در واقع میانبر برای دسترسی به فولدر زیر است:

%UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

حال برای اضافه کردن آیتم به لیست Send To تنها کافیست شورت‌کات فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را در فولدر Send To کپی کنید. توجه داشته باشید که باید شورت کات را در این فلودر کپی کنید نه خود فولدر یا فایل اجرای نرم افزار مورد نظر.



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391
بازدید : 230
نویسنده : Bax pabedana 6&8

 

ترفند افزایش شگفت انگیز سرعت انتقال داده در حافظه‌های USB !
هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟
به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟
در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!
تنها کافی است یک فایل آپدیت 350 کیلوبایتی ارائه شده از سوی مایکروسافت را نصب و تنظیماتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را انجام دهید و افزایش سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف کول دیسک ها و حافظه های جانبی به صورت محسوس مشاهده کنید !
همانطور که قبلا اشاره شد این ترفند تنها مخصوص ویندوز 7 و یا ویندوز سرور 2008 می‌باشد .
برای شروع لازم است تا یک فایل Update را از سایت مایکروسافت دریافت کنید .
1- با مراجعه به این صفحه می‌توانید فایل مورد نیاز خود را دریافت کنید . حجم فایل حدود 350 کیلوبایت
راهنما( با توجه به اینکه ویندوز فعلی شما 32 بیتی یا 64بیتی است یکی از فایلها را برای دریافت انتخاب کنید و سپس یک ایمیل معتبر را در فرم مربوطه وارد کنید و فرم را تایید کنید . لینک دریافت به پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد)
2- بعد از دریافت فایل ، آن را بر روی ویندوز خود نصب کنید ، پس از اتمام نصب رایانه خود را Restart کنید.
3- حالا در کادر Run ویندوز عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد رجیستری ویندوز شوید.
4- حالا به مسیر زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\usbstor
5- یک subkey با نام VVVVPPPP (در صورت عدم وجود ) بسازید و با کلیک راست در پنل سمت راست و انتخاب گزینه New و سپس گزینه DWORD Value را انتخاب کرده و نام MaximumTransferLength را برای آن برگزینید .
6- با دوبار کلیک بر روی MaximumTransferLength پنجره کوچکی باز خواهد شد که می‌بایست مقدار 2097120 را در کادرValue date وارد کنید :
7- کار تمام است ! حالا فقط می‌بایست یکبار دیگر رایانه خود را Restart‌ کنید .
تصاویر زیر انجام عملیات کپی یک فایل حجیم را قبل و بعد از انجام این تنظیمات نمایش میدهد :
قبل از نصب آپدیت و تنظیمات :
بعد از نصب آپدیت و تنظیمات :
همانطور که مشاهده میشود ، سرعت انجام عمل انتقال داده ها در این کول دیسک بیش از 100% افزایش داشته است !
این عملیات بر روی تمامی کول دیسک ها و حافظه های جانبی قابل اجرا است و بسته به نوع و مدل کول دیسک شما ، افزایش سرعت متفاوت خواهد بود.
 
 


:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 4 بهمن 1391
بازدید : 352
نویسنده : Bax pabedana 6&8

سریع ترین راه فعال و غیر فعال کردن USB در ویندوز
اکثر کاربران کامپیوتر با روش های که ممکن است داده های آنها به سرقت برود آشنا نیستند. آنها فکر می کنند این کار فقط از طریق اینترنت و یا برنامه های آلوده انجام می گیرد. اما اینطور نیست ما آسان ترین و بهترین راه سرقت دادها را فراموش کرده ایم.درگاه USB .
 
سریعترین راه برای فعال کردن و غیر فعال کردن USB در ویندوز

 
بله رایج ترین ابزار استفاده این روزها USB درایو است. مشکل اینجاست که استفاده از فلش درایو اصلا نیازی به دانش خاص ندارد. راهی که ساده ترین، سریع ترین و بدون دردسر برای انتقال اطلاعات از یک موقعیت به موقعیت دیگر است و خیلی راحت در دسترس است , ما در دنیای دیجیتالی زندگی می کنیم که انواع اسباب بازی های فلش درایو طراحی و روانه بازار شده است. مطلب  فلش درایو های فانتزی را ببینید. در اشکال و طرح های مختلف مانند شکل کارت اعتباری، شکل حلقه کلید و بسیاری از اشکال دیگر , که نمی توان به راحتی یک فلش درایو را تشخیص داد . بنابراین، هنگامی که بحث سرقت اطلاعات و مسائل امنیتی پیش می آید، دوباره به آن فکر کنید. آیا کامپیوتر من واقعا امن است؟
 

به گزارشbax pabedanaبه نقل از برترین ها؛ مسئله دیگر انتشار ویروس ها و بد افزار ها است. بدون شک برای شما هم پیش آمده که از طریق فلش درایو دوستان و آشنایان ویروس به رایانه شما منتقل شود. این واقعا عذاب آور است.
 

بنابر این حالا باید چیکار کنم؟ تمام پورت های USB را از مادربرد قطع کنم؟؟!! یا مثله تصویر بالا یک قفل برای درگاه یو اس بی USB تهیه کنم.؟ من راه دوم را پیشنهاد میدهم. البته یک قفل نرم افزاری…
 

Phrozen Safe USB نرم افزاری با رابطه کاربری ساده اما قدرتمند از پورت های USB رایانه شما در مقابل تهدیدات محافظت می کند. این نرم افزار کوچک شما را قادر میسازد در سه حالت مختلف پورت USB را کنترل کنید.
 

    به طور کامل عملیاتی  Fully Operational Mode

 

در این حالت تمام دستگاه های USB متصل به رایانه در حالت عادی باشد و کارهای معمولی مانند ذخیره سازی , ویرایش ,کپی, انتقال و حذف فایل ها در رایانه و فلش درایو آزاد است.
 

     حالت فقط اجازه خواندن Read Only Mode

 
در این حالت شما فقط قادر به خواند محتویات فلش درایو هستید. دیگران قادر به حذف و یا تغییر فایل ها و یا انتقال به رایانه خود نیستند. همچنین ویروس ها در این حالت برای تکثیر و فعالیت ناتوان هستند.
 

     حالت کاملا غیر فعال Disabled Mode

 

حالت سوم درگاه USB را کاملا غیر فعال میکند و شما نمی توانید از هیچ دستگاه ذخیره سازی فلش درایو استفاده کنید. هیچ کس قادر به انتقال یا وارد کردن فایل به رایانه نیست. هیچ ویروسی قابل تکثیر و انتقال به سیستم و فعالیت نیست. این امن ترین حالت نرم افزار است و برای محافظت از دادها در برابر سرقت از درگاه USB  عالی است.
 

پس از نصب Phrozen Safe USB ، شما باید آن را اجرا و وضعیت درگاه USB Status را مشخص کنید. نرم افزار در هنگام راه اندازی ویندوز به طور اتوماتیک فعال می شود البته به شرطی که گزینه ( start Phrozen Safe USB with Windows) را انتخاب کنید.سپس شما باید از لیست یکی از سه حالت را انتخاب نماید.
 

سریعترین راه برای فعال کردن و غیر فعال کردن USB در ویندوز

سریعترین راه برای فعال کردن و غیر فعال کردن USB در ویندوز

سریعترین راه برای فعال کردن و غیر فعال کردن USB در ویندوز


 
هنگامی که شما یکی از این سه وضعیت را انتخاب کنید نرم افزار به system tray و قسمت Notification Area Icons در پایین سمت راست منتقل می شود و برای تغییر وضعیت فقط کافی است روی آیکن Phrozen Safe USB راست کلیک و وضعیت جدید را انتخاب کنید.
 

سریعترین راه برای فعال کردن و غیر فعال کردن USB در ویندوز

 
Phrozen Safe USB نرم افزاری قوی برای محافظت از درگاه USB است که خیال شما را از بابت سرقت اطلاعات و انتقال ویروس و بدافزار از طریق این پردت راحت می کند.
 

Phrozen Safe USB قابلیت نصب در در ویندوز XP، ویستا، ۷ و ویندوز ۸ درهر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی است
 
 
 
لــــــینــــک دانلود: http://phrozenblog.com/?p=145



:: موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


پابداناسافت|جدیدترین نرم افزار ها در سایت پابدانا|پابدانا ای تی -بکس پابدانا|پابدانا كامپيوتر|پابدانا|بچه هاي پابدانا|پ - پابدانا|موزيك بكس پابدانا|اموزش- موبایل- کامپیوتر-هک|پابدانا سافت|پابدانا ... اولین و بزرگترین وب نرم افزار پابدانا-برای اولین بار در پابدانا جدیدتریرین نرم افزارهای کامپیوتر-موبایل:اندروییدی-ایفون-ویندوز فون8-7.5-سیمبین و بروزترین اموزش های :کامپیوتر-موبایل و هک و ترفند و ... پابداناسافت|جدیدترین نرم افزار ها در سایت پابدانا|پابدانا ای تی -بکس پابدانا|پابدانا كامپيوتر|پابدانا|بچه هاي پابدانا|پ - پابدانا|موزيك بكس پابدانا|اموزش- موبایل- کامپیوتر-هک|پابدانا سافت|پابدانا ...

برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان برو بـــچ پــابــدانــا و ادرس  www.pabedana.lxb.com لینک نمایید






RSS

Powered By
loxblog.Com